Θάνος Ολύμπιος: ένα αστέρι γεννιέται και ερμηνεύει τα νέα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα

Ένας από τους σημαντικότερους ερμηνευτές της νέας γενιάς τραγουδιού, ο Θάνος Ολύμπιος, πρόκειται σύντομα να πραγματοποιήσει ένα όνειρο πολλών Ελλήνων καλλιτεχνών: να κυκλοφορήσει την πρώτη του ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά σε ολοκαίνουριες συνθέσεις του ζωντανού μύθου της ελληνικής μουσικής Μίμη Πλέσσα.


Συστάσεις για το σπουδαίο μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα δεν χρειάζονται, ειδικά μετά από 5 δεκαετίες λαμπρής καριέρας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Εκείνος ήταν εξάλλου που ανέδειξε, με τις μοναδικές μελωδίες του, μερικά από τα μεγαλύτερα αστέρια του ελληνικού τραγουδιού όπως ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο Τόλης Βοσκόπουλος και η Τζένυ Βάνου. Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας από την δισκογραφία, ο Μίμης Πλέσσας αποφάσισε να πραγματοποιήσει την επιστροφή του με νέα τραγούδια, τα οποία εμπιστεύτηκε στον ταλαντούχο νεαρό Θάνο Ολύμπιο για να τα χρωματίσει με την "βελούδινη" φωνή του και να τα εκτοξεύσει με τις ξεχωριστές ερμηνείες του.


Τα νέα τραγούδια του δίσκου είναι κυρίως μπαλάντες, οι οποίες διακρίνονται όχι μόνο από τη μελωδικότητα, την τόλμη και την ευαισθησία με τις οποίες μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια ο Μίμης Πλέσσας, αλλά και από μία σύγχρονη ποιοτική ενορχηστρωτική αισθητική με jazzy επιρροές, η οποία θα τα κάνει να αγαπηθούν και από τις νεότερες ηλικίες.


Την καλλιτεχνική επιμέλεια του νέου δίσκου του Θάνου Ολύμπιου, τις περισσότερες ενορχηστρώσεις και φυσικά όλες τις πιανιστικές ερμηνείες, τις επιμελήθηκε ο ίδιος ο Μίμης Πλέσσας. Στο cd συμμετέχει με ένα υπέροχο νοσταλγικό ντουέτο και η γνωστή τραγουδίστρια Δέσποινα Ολυμπίου. Όσο για τους στιχουργούς που ντύνουν με λόγια τις μουσικές του κ. Πλέσσα πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τον κορυφαίο στιχουργό Λευτέρη Παπαδόπουλο, τους δημοσιογράφους Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, Δημήτρη Κωνσταντάρα και Λουκίλα Καρέρ, καθώς και τον νεαρό στιχουργό Σταύρο Σταύρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον δίσκο πρόκειται να παρουσιαστεί ένα ακόμη νέο τραγούδι του Μίμη Πλέσσα, σε στίχους μίας από τις πιο αγαπημένες στιχουργούς του ελληνικού κοινού, της αδικοχαμένης Ιφιγένειας Γιαννοπούλου.


Με αφορμή την κορυφαία συνεργασία του με το μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα και την κυκλοφορία του επερχόμενου δίσκου τους, o ανερχόμενος τραγουδιστής Θάνος Ολύμπιος παραχώρησε συνέντευξη στην ιστοσελίδα zoomnews και τον δημοσιογράφο Γιάννη Λέκκα.


Θάνο, πως προέκυψε η γνωριμία σου με το Μίμη Πλέσσα;
Έτυχε, σε μία συναυλία μου, να με ακούσει ο συγγραφέας και μουσικός παραγωγός Κώστας Παπασπήλιος. Του άρεσε πολύ η φωνή μου και μου πρότεινε να με πάει στο σπίτι Μίμη Πλέσσα για να του τραγουδήσω, μήπως με επιλέξει για κάποια συναυλία του. Έτσι, ένα απόγευμα που δε θα ξεχάσω ποτέ, πήγαμε και βρήκαμε τον κ. Πλέσσα. Αφού μας υποδέχθηκε, μετά έκατσε στο πιάνο του και εγώ άρχισα κατευθείαν να τραγουδάω. Τραγούδησα μόνο δύο τραγούδια του και μετά θυμάμαι που είπε χαρακτηριστικά: «το παιδί είναι έτοιμο, θα του κάνω δίσκο κατ’ ευθείαν!». Το είπε και το έκανε. Κάπως έτσι, ξαφνικά, ξεκίνησε μία συνεργασία που θα θυμάμαι για πάντα στην καριέρα μου.

Τί αποκόμισες από εκείνον κατά τη μέχρι τώρα συνεργασία σας;
Κατ' αρχήν  θα ήθελα να εκφράσω και δημόσια τις ευχαριστίες μου στον κ. Πλέσσα που μου έκανε αυτή την τόσο μεγάλη τιμή.να με επιλέξει ως ερμηνευτή των νέων τραγουδιών που κυκλοφορεί μετά από τόσα χρόνια. Για να πούμε την αλήθεια, οι καταξιωμένοι συνθέτες δεν δίνουν πολλές ευκαιρίες σε νέους τραγουδιστές σήμερα και γι' αυτό νιώθω ακόμα περισσότερο ευγνώμων στον κ. Πλέσσα που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία. Από κει και πέρα, αυτό που με εντυπωσίασε σε εκείνον ήταν η απλότητα του και η προσήνειά του, παρά το γεγονός ότι είναι ένας τόσο χορτασμένος και καταξιωμένος από επιτυχίες συνθέτης. Μακάρι και οι νεότεροι καλλιτέχνες που έκαναν κάποια στιγμή στην καριέρα τους μία μικρή και εφήμερη επιτυχία, να ήταν τόσο προσιτοί όσο εκείνος. Με εντυπωσίασε.

Οι συντελεστές του δίσκου είναι μερικά από τα πιο βαριά ονόματα της ελληνικής μουσικής, όπως για παράδειγμα ο Λευτέρης Παπαδόπουλος. Νομίζω ότι αξίζει να μας πεις μερικά για αυτούς.
Κατ'αρχήν, τα τραγούδια είναι όλα καινούρια και τη σύνθεσή τους υπογράφει ο Μίμης Πλέσσας. Έκτός από τον κ. Πλέσσα, έχω την τύχη να συνεργάζομαι και με τον σημαντικότερο ίσως εν ζωή έλληνα στιχουργό το Λευτέρη Παπαδόπουλο. Τους στίχους των τραγουδιών υπογράφουν επίσης πολλοί άξιοι και σεβαστοί άνθρωπο όπως ο Δημήτρης Κωνσταντάρας, ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, η Λουκίλα Καρέρ, η Ιφιγένεια Γιαννοπούλου και ο Κώστας Παπαπέτρου. Φυσικά δεν ξεχνώ και τον Σταύρο Σταύρου ο οποίος είναι ένας εξαιρετικός στιχουργός της νέας γενιάς και έχει γράψει εξαιρετικά τραγούδια για τον Γιάννη Κότσιρα και την Ελεωνόρα Ζουγανέλη. Στον δίσκο υπάρχει και ένα υπέροχο ντούετο που έκανα μαζί με την εξαιρετική τραγουδίστρια Δέσποινα Ολυμπίου. 

Ο δίσκος σας είναι έτοιμος; Πότε θα κυκλοφορήσει;
Ναι, είναι έτοιμος! Θα κυκλοφορήσει μέσα στο νέο έτος και θα τον διαθέσουμε όπως επιθυμεί ο κ. Πλέσσας, μέσω εφημερίδας, έτσι ώστε τα νέα τραγούδια να φτάσουν σε όσα περισσότερα σπίτια γίνεται. Φυσικά, δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσει πρώτα στα δισκοπωλεία, μέσω κάποιας εταιρείας. Είναι ένα θέμα που ελπίζουμε να διευθετηθεί σύντομα.

Είναι η πρώτη σου δισκογραφική δουλειά;
Είναι η πρώτη μου ολοκληρωμένη προσωπική δουλειά, αλλά έχω συμμετάσχει και σε άλλους δύο δίσκους. Η πρώτη μου εμφάνιση στην δισκογραφία ήταν στον δίσκο «μουσικό ταξίδι» σε συνθέσεις των Αντώνη Μιτζέλου και Μανώλη Καραντίνη οι οποίοι μελοποίησαν στίχους του Γιάννη Τζουανόπουλου. Επίσης, συμμετείχα στον δίσκο του «Του Παρθενώνα το κλειδί» σε μουσική του Χρύσανθου Μουζακίτη και στίχους του Σαράντη Αλιβιζάτου.

Πέρα από την δισκογραφία, τί άλλο έχεις κάνει επαγγελματικά;
Έχω τραγουδήσει σε σημαντικά φεστιβάλ όπως αυτό της Αρχαίας Ολυμπίας στο οποίο συμμετείχα για 3 χρόνια. Εκεί είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με πολύ σημαντικά ονόματα της μουσικής όπως ο Γιάννης Κότσιρας, η Ραλλία Χρηστίδου, η Φωτεινή Δάρρα, ο Βασίλης Λέκκας, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος, ο Θέμης Αδαμαντίδης αλλά και παλιότερους όπως η Τζένυ Βάνου, η Μαίρη Λίντα, ο Καλογιάννης, ο Χατζής. η Δούκισσα κ.α. Επίσης έχω τραγουδήσει σε συναυλίες και σε γνωστούς χώρους όπως το Παλλάς, το Ρεξ και αλλού.

Αν και νεαρός ακόμα, έχεις πλούσιο βιογραφικό για την ηλικία σου. Από πότε ξεκίνησε η σχέση σου με τη μουσική;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, από μωρό, ασχολιόμουν πάντα με το πιάνο και το τραγούδι. Από το δημοτικό ακόμα, είχα αρχίσει να γράφω τα πρώτα μου τραγούδια και έπαιζα τις μελωδίες μου σε φίλους με την κιθάρα ή το πιάνο μου. Με το τραγούδι ασχολήθηκα επαγγελματικά όταν τελείωσα το σχολείο και πέρασα στο πανεπιστήμιο. Είμαι πτυχιούχος του Μουσικού Πανεπιστημίου Αθηνών, έχω πτυχίο πιάνου, καθώς και πτυχία σε αντίστιξη, αρμονία και φούγκα από το Ωδείο.

Θα ήθελες να κυκλοφορήσεις δίσκο μόνο με προσωπικές σου συνθέσεις;
Ναι, θα ήθελα πολύ να το κάνω στον επόμενό μου δίσκο μου. Είχα σκοπό να βγάλω cd με δικές μου συνθέσεις, αλλά με πρόλαβε ο μαέστρος ο Μίμης Πλέσσας και πώς να άφηνα μία τέτοια ευκαιρία, να συνεργαστώ με έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες, να πάει χαμένη.

Που μπορούμε να απολαύσουμε τα νέα τραγούδια από τη συνεργασία σου με το Μίμη Πλέσσα;
Τραγούδια από τον δίσκο έχουν ήδη αρχίσει να ακούγονται σε αρκετά ραδιόφωνα της Ελλάδας και της Κύπρου. Επίσης, μερικά από αυτά βρίσκονται και στο διαδίκτυο. Γι'αυτό, θα ήθελα να προσκαλέσω όλους τους αναγνώστες του site σας να μπουν στην προσωπική μου ιστοσελίδα στο facebook http://www.facebook.com/officialthanosolympiosΑπό εκεί θα μπορέσουν να βρουν τα νέα μου τραγούδια με το Μίμη Πλέσσα, βίντεο από συναυλίες μου, καθώς και να διαβάσουν διάφορες πληροφορίες για μένα και τις εμφανίσεις μου.