Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται

του Πέτρου Κατσάκου
Ο καπετάνιος του μοιραίου "Costa Concordia", όταν έριξε το κρουαζιερόπλοιο που κυβερνούσε πάνω στον ύφαλο είχε δύο επιλογές. Η μία ήταν να σταθεί στο τιμόνι του πλοίου ως την τελευταία στιγμή επιβλέποντας την ασφαλή εκκένωση του σκάφους και η άλλη να φροντίσει να «την κάνει» πρώτος και καλύτερος αδιαφορώντας για την τύχη των 4.200 ζωών που επέβαιναν στο "Costa Concordia".

Σε ένα άλλο καράβι, με ονομασία «Ελλάς» οι λανθασμένοι χειρισμοί και οι εγκληματικές μανούβρες οδήγησαν πριν λίγους μήνες το σκάφος στα βράχια της χρεοκοπίας, της ύφεσης, της λιτότητας και της ανεργίας. Ο καπετάνιος και το πλήρωμα του δικού μας "Costa Concordia", είχαν και σε αυτή την περίπτωση δύο επιλογές. Την επιλογή που το καθήκον επιβάλει και φυσικά την επιλογή να εγαταλείψουν στην τύχη του το σκάφος μαζί με 10 εκατομμύρια επιβάτες.

Και στην περίπτωση του" Costa Concordia", αλλά και στην περίπτωση του «Ελλάς» ήταν γλυκιά η ασφάλεια της σωσίβιας λέμβου, ειδικά μάλιστα όταν δεν έχει χώρο για όλους. Και στα δύο ναυαγια δυστυχώς επικράτησε το δόγμα «ο σώζων ευαυτόν σωθήτω». Έτσι λοιπόν κάποιοι αντί να τιμήσουν όρκους, κανόνες και νόμους και να πληρώσουν το τίμημα των επιλογών, των χειρισμών και της ρότας που χάραξαν επάνω στο χάρτη του μέλλοντος, ακολούθησαν την τακτική των τρωκτικών των αμπαριών και φρόντισαν να φορέσουν πρώτοι το σωσίβιο εγκαταλείποντας το μισοβυθισμένο καράβι.


Πηγή: Πρώτο Θέμα