«Οικολογικά» βαγόνια στο Μετρό


3ης γενιάς με κινούμενο σκαλοπάτι για τα ΑΜΕΑ

Ο πρώτος νέος οικολογικός συρμός του μετρό, που θα περάσει από τεστ, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στις επεκτάσεις προς τα νότια και δυτικά προάστια της Αθήνας, έφθασε στην Ελλάδα από την Κορέα.
Με μέγιστη ταχύτητα των 80 χιλιομέτρων την ώρα, η τρίτη γενιά των συρμών διαθέτει...έξυπνο σύστημα ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον έναν σταθμό στον άλλον, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια.

Ο κλιματισμός είναι ισχυρότερος και αναβαθμισμένος σε όλα τα βαγόνια τα οποία θα κινούνται με λιγότερο θόρυβο στο δίκτυο, με κινητήρες κλειστού τύπου. Οι χειρολαβές θα είναι περισσότερες, τα καθίσματα έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους, ενώ σε κάθε βαγόνια θα υπάρχει και κάμερα ασφαλείας.

Η προσβασιμότητα για τα ΑμΕΑ πλέον θα είναι καλύτερη χάρη στο κινούμενο σκαλοπάτι, το οποίο θα λειτουργεί για κάλυψη του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, αλλά και χάρη στον ειδικό χώρο για τα αμαξίδιά τους.

Προϋπόθεση για να χρησιμοποιηθεί ο νέος συρμός είναι να υπογραφεί η σχετική σύμβαση με τη Siemens. Την Τρίτη πάντως η Επιτροπή θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει η σύμβαση προμήθειας του συστήματος σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας.

Ενημερώνοντας τα μέλη της ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης υπογράμμισε ότι νομικά η σύμβαση δεν έχει κανένα πρόβλημα, ενώ αναφερόμενος στο θέμα της αποζημίωσης του δημοσίου από την SIEMENS σημείωσε ότι ο Υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος βρίσκεται σε εντατική συνεννόηση με την γερμανική SIEMENS στην κατεύθυνση της αποκατάστασης της βλάβης που υπέστη το ελληνικό δημόσιο, κυρίως της ηθικής βλάβης, και τα ποσά έχουν να κάνουν ακριβώς με αυτήν την ηθική βλάβη.


Άρθρο με πληροφορίες από pathfinder