Tι σημαίνει για τα ελληνικά media το νέο Μνημόνιο
Ποιες είναι οι διατάξεις που έχουν προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις σε ελληνικές εφημερίδες
Τρείς είναι οι άμεσες επιπτώσεις του νέου Μνημονίου στην ελληνική αγορά media.
H κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των ισολογισμών στις εφημερίδες, η υποχρεωτική μετατροπή του τηλεοπτικού σήματος σε ψηφιακό μέχρι την 1η Ιουλίου 2013 και η νομιμοποίηση των διαφημίσεων των δικηγορικών γραφείων στα ΜΜΕ.
Παρά τις μεγάλες αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα κυρίως από την ΕΣΗΕΑ, η πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των ισολογισμών έγινε αποδεκτή από την κυβέρνηση και πέρασε στο νόμο 4038/2012.Το θέμα των ισολογισμών που περιλαμβανόταν στην έκθεση του ΣΕΒ για την άρση των εμποδίων της επιχειρηματικότητας, προέκυψε το καλοκαίρι και μάλιστα επρόκειτο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας. Το νομοσχέδιο όμως δεν κατατέθηκε ποτέ και η τρόικα επανέφερε το θέμα με την οδηγία «εδώ και τώρα».
Το νέο Μνημόνιο θέτει σαφείς προθεσμίες για την ψηφιακή μετάβαση.Μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ψηφισθεί το νομοσχέδιο το οποίο θα θέτει ως καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2013 για το switchoff του αναλογικού σήματος των καναλιών. Ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την αποτίμηση του Ψηφιακού Μερίσματος εύρους 800 Mhz, το οποίο θα διατεθεί στα κανάλια. Εντός του 2012 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την εκχώρηση των ψηφιακών συχνοτήτων, ο οποίος θα διενεργηθεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2013.Ανάλογη διαδικασία θα ακολουθηθεί και για τις ραδιοφωνικές συχνότητες. Τέλος όσον αφορά στις διαφημίσεις των δικηγορικών γραφείων στα ΜΜΕ, ο νόμος 4038/2012 αναφέρει πως “επιτρέπεται ιδίως η δημοσίευση και κυκλοφορία επαγγελματικών καταχωρήσεων, έντυπα ή ηλεκτρονικά, στις εφημερίδες ή στα περιοδικά, με στοιχεία επικοινωνίας και αναφορά, είτε σε τίτλους σπουδών που αφορούν σε επιστημονική ειδίκευση δικηγόρου-φυσικού προσώπου είτε σε τομέα δραστηριότητας”.
Πηγή: Κεφάλαιο
Τρείς είναι οι άμεσες επιπτώσεις του νέου Μνημονίου στην ελληνική αγορά media.
H κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των ισολογισμών στις εφημερίδες, η υποχρεωτική μετατροπή του τηλεοπτικού σήματος σε ψηφιακό μέχρι την 1η Ιουλίου 2013 και η νομιμοποίηση των διαφημίσεων των δικηγορικών γραφείων στα ΜΜΕ.
Παρά τις μεγάλες αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα κυρίως από την ΕΣΗΕΑ, η πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των ισολογισμών έγινε αποδεκτή από την κυβέρνηση και πέρασε στο νόμο 4038/2012.Το θέμα των ισολογισμών που περιλαμβανόταν στην έκθεση του ΣΕΒ για την άρση των εμποδίων της επιχειρηματικότητας, προέκυψε το καλοκαίρι και μάλιστα επρόκειτο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας. Το νομοσχέδιο όμως δεν κατατέθηκε ποτέ και η τρόικα επανέφερε το θέμα με την οδηγία «εδώ και τώρα».
Το νέο Μνημόνιο θέτει σαφείς προθεσμίες για την ψηφιακή μετάβαση.Μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ψηφισθεί το νομοσχέδιο το οποίο θα θέτει ως καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2013 για το switchoff του αναλογικού σήματος των καναλιών. Ταυτόχρονα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την αποτίμηση του Ψηφιακού Μερίσματος εύρους 800 Mhz, το οποίο θα διατεθεί στα κανάλια. Εντός του 2012 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού για την εκχώρηση των ψηφιακών συχνοτήτων, ο οποίος θα διενεργηθεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2013.Ανάλογη διαδικασία θα ακολουθηθεί και για τις ραδιοφωνικές συχνότητες. Τέλος όσον αφορά στις διαφημίσεις των δικηγορικών γραφείων στα ΜΜΕ, ο νόμος 4038/2012 αναφέρει πως “επιτρέπεται ιδίως η δημοσίευση και κυκλοφορία επαγγελματικών καταχωρήσεων, έντυπα ή ηλεκτρονικά, στις εφημερίδες ή στα περιοδικά, με στοιχεία επικοινωνίας και αναφορά, είτε σε τίτλους σπουδών που αφορούν σε επιστημονική ειδίκευση δικηγόρου-φυσικού προσώπου είτε σε τομέα δραστηριότητας”.
Πηγή: Κεφάλαιο