O Π. Κωστόπουλος "σκοτώνει" το Down Town

του Μιχάλη Ταστσόγλου

Ύπουλη πώληση εν όψει

"Ξεπουλάει" το Down Town ο Πέτρος Κωστόπουλος. Σε προχωρημένες συζητήσεις με όμιλο που δραστηριοποιείται στον τομέα του περιοδικού τύπου βρίσκεται ο ιδιοκτήτης της Imako, της εταιρείας που πτώχευσε πρόσφατα χρωστώντας αρκετούς μισθούς στους υπαλλήλους της, για την πώληση του περιοδικού έναντι πολύ μικρού αντιτίμου.




Στις αρχές του τρέχοντος έτους ο περιοδικός τύπος της χώρας κλονίστηκε, καθώς η εταιρεία Ιmako του Πέτρου Κωστόπουλου, μία από τις δύο κυρίαρχες εταιρείες στο χώρο του ελληνικού περιοδικού τύπου, κήρυξε πτώχευση. Μία εταιρεία που από τα μέσα της δεκαετίας του '90 γιγαντώθηκε, αποτελώντας εργασιακό παράδεισο για τις εκατοντάδες ανθρώπους που απασχολούσε.

Η όλη κρίση άλλαξε τα δεδομένα στο χώρο του περιοδικού. Τα δάνεια αυξήθηκαν κατά την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα, οι μέσοι όροι των πωλήσεων έπεσαν, μέχρι τη στιγμή που οι τράπεζες σταμάτησαν να δανειοδοτούν και η Imako κατέρρευσε τι κι αν διέθετε ιστορικούς τίτλους περιοδικών: το "Down Town", το κορυφαίο σε πωλήσεις εβδομαδιαίο περιοδικό, το "Nitro", που το εξώφυλλό του καθόριζε τα πρόσωπα που κυριαρχούν στο εγχώριο star system, το "ΟΚ", το πρώτο ιλουστρασιόν κουτσομπολίστικο έντυπο.

Ο Πέτρος Κωστόπουλος πουλάει το Down Town αυτές τις μέρες έναντι 180.000 ευρώ, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας. Σίγουρα το ποσό φαίνεται μεγάλο σε κάποιον που δεν ξέρει τα δεδομένα. Όμως, το ποσό αυτό στην πραγματικότητα, ακόμα κι εν κρίσει, είναι πάρα πολύ μικρό.

Το Down Town σέρνει πίσω του μία "κληρονομιά". Πριν από πέντε χρόνια μόλις, πουλούσε 40.000 τεύχη την εβδομάδα. Στα στερνά της Ιmako, το Down Town έκλεισε με 10.000 μ.ό. πωλήσεις ανά εβδομάδα. Δηλαδή, 40.000 μ.ό. το μήνα.

Κάθε τεύχος κόστιζε στον αγοραστή 2.90 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το περιοδικό από τις πωλήσεις του τζίραρε 116.000 ευρώ το μήνα. Από αυτά, το 35% το κρατάει το πρακτορείο διανομής, δηλαδή το "Άργος". Αυτό σημαίνει ότι στην Imako αναλογούσαν 75.400 ευρώ μηνιαίως. Βάζοντας σε αυτό το ποσό το κόστος της μισθοδοσίας και διαφόρων άλλων αναγκών, στον κύριο Κωστόπουλο, ιδιοκτήτη της Imako, έμενε περίπου ένα ποσό των 40.000 ευρώ στην τσέπη μηνιαίως.

 Και αυτό το ποσό προκύπτει μόνο από τις πωλήσεις. Δε συνυπολογίζεται το κέρδος από τις διαφημίσεις, οι οποίες μάλιστα ήταν ουκ ολίγες σε αυτό το περιοδικό. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πως τα 40.000 γίνονται αρκετά περισσότερα.

Αυτές τις μέρες επίκειται πώληση του Down Town έναντι 180.000 ευρώ. Η τιμή είναι πολύ μικρή. Καθώς, μόλις σε πέντε μήνες κυκλοφορίας του περιοδικού, ο νέος ιδιοκτήτης θα αρχίσει να μετράει κέρδη, έχοντας κάνει απόσβεση των χρημάτων που δαπάνησε (180.000 ευρώ) για την αγορά του τίτλου. Και βέβαια, με έναν τίτλο που αν επιβιώσει, μόλις βελτιωθούν οικονομικά τα πράγματα, θα μπορεί πολύ εύκολα να ανεβάσει τις πωλήσεις του. Και μην ξεχνάμε πως έρχεται καλοκαίρι.  Και το καλοκαίρι το Down Town ανεβάζει αρκετά τις πωλήσεις του.

Το θέμα είναι πως τα χρήματα της πώλησης είναι χρήματα τα οποία θα εισπράξει το προσωπικό της Imako που τον τελευταίο καιρό δούλευε χωρίς να πληρώνεται. Επίσης, μέρος αυτών των χρημάτων θα λάβουν και άνθρωποι στους οποίους χρωστάει ο κύριος Κωστόπουλος κι έχουν κινήσει τις σχετικές νομικές διαδικασίες.

Πουλώντας το Down Town σε τόσο χαμηλή τιμή, ο κύριος Κωστόπουλος "ρίχνει" τους συνεργάτες - πιστωτές του. Κατ' ουσίαν "σκοτώνει" το περιοδικό.

Όμως, υπάρχει και η άλλη εκδοχή. Μπορεί το Down Town να πωληθεί 180.000 ευρώ στα... χαρτιά. Έτσι, και οι συμβαλλόμενοι δε θα πληρώσουν στην εφορία τα αναλογούντα, αλλά και ο κύριος Κωστόπουλος θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα παραπάνω χρήματα που ίσως πάρει κατά πως εκείνος επιθυμεί κι όχι κατά πως του ορίζει ο νόμος.