Ως πότε θα σπουδάζω μαμά?


Το Δεκέμβριο η ανεργία αναμένεται να φτάσει το 19,5%...

 της Ταμάρα Τζουμαϊλη


Είσαι γύρω στα 20 και, είσαι 25 και ή ακόμη χειρότερα είσαι 30 και? Έχεις μπουχτίσει να σπουδάζεις, να πίνεις καφέδες , και να ζητάς κάθε λίγο και λιγάκι ένα 20ευρω για να βγάλεις τη μέρα από τους γνωστούς χορηγούς - τους γονείς σου…

Ζούμε στην εποχή των αιώνιων φοιτητών, της γενιάς των 30αρηδων που αφού δεν βρίσκουν μια δουλειά να ανταποκρίνεται στα θέλω τους συνεχίζουν να σπουδάζουν, να σπουδάζουν, να…σπουδάζουν! Bachelor, Master, Ph.D, σεμινάρια, διπλώματα και πάει λέγοντας. Τα πτυχία πάνε και έρχονται, οι γνώσεις πολλές αλλά δουλειά καμία! 

Σερβιτόροι, πωλήτριες, μπάρ-μεν και ντί-τζέι έχουν στοιχειώσει την Αθήνα. Φοιτητές που ήρθαν  από την επαρχία για ένα καλύτερο αύριο και δεν επέστρεψαν πίσω ποτέ. Οι μανάδες τους με καμάρι φώναζαν στις γειτονιές  κάποτε ‘’Ο γιός μου πέρασε στη νομική, η κόρη μου στην Πάντειο, θα γίνουν σπουδαγμένα τα κουτσούβελά μου, επιστήμονες, θα κατέβουν  στην πρωτεύουσα…’’Τα φωναχτά της μάνας  φυσικά δεν έχουν φύγει από τη μνήμη των περισσότερων παιδιών της επαρχίας που μέρα με τη μέρα συνειδητοποιούν ότι άδικα σπούδασαν, άδικα διάβαζαν, άδικα έφυγαν από τα χωριά τους. Και στην Καβάλα έχει καφέ σου λέει να δουλέψω, τι να το κάνω το μπιστρό της Σκουφά που σερβίρω τώρα, σιγά τη γκλαμουριά… Και πάλι όμως η Ελληνίδα μάνα έχει να λέει με περηφάνια ‘’Το παιδί μου κάνει τις δημόσιες σχέσεις καλέ σε κοσμοπολίτικο μαγάζι του κέντρου, σου λέει πάνε όλες τις Σόου Μπίζ, όλος ο καλός ο κόσμος. Ως και η Μενεγάκη πήγε…’’

Και κάτι τρέχει στα γύφτικα κυρία μου έχω να σου πω εγώ. Εσύ δούλευες στα χωράφια και στα εργοστάσια για να σπουδάσεις τα παιδιά σου, για να τα δεις να μεγαλώνουν και να είναι περήφανα για τις επιλογές τους. Ποιες επιλογές τους? Σήμερα δεν υπάρχει επιλογή, υπάρχει ανάγκη!  Τον περασμένο Αύγουστο η φίλη ανεργία καλωσόρισε στον μαγικό της κόσμο 908.000 άτομα. Συνειδητοποιείτε για τί αριθμό μιλάμε?... 

Ο νέος Έλληνας διψάει για μάθηση, όχι πλέον θεωρητική αλλά πρακτική, διψάει για δουλειά, διψάει για λεφτά, για δημιουργία. Έχει αγανακτήσει, έχει κουραστεί, θέλει να εξελιχθεί να ανοίξει τα φτερά του.  Η χώρα όμως αυτή  βρίσκεται σε περίοδο ξηρασίας, πού σταγόνες νερού και αφού όλα ψαλιδίζονται πια, πάνε και τα φτερά…
Μαζεύουμε τα πούπουλα!