Εάλω η Πόλις,εδώ και χρόνια.


Καλησπέρα σας,

Είναι γνωστό ότι εμείς οι Έλληνες έχουμε συχνές επετείους για να γιορτάσουμε , είμαστε ένας λαός με ιστορία,και ο κάθε μήνας δίνει πολλές ευκαιρίες για να το θυμηθούμε.


Για παράδειγμα :

28 Μαΐου ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1979 υπέγραφε στο Ζάππειο την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρώπη της ΕΟΚ.
  • Μάιο του 1941 έδωσε την ιστορική «μάχη της Κρήτης» που χάλασε τα σχέδια του Χίτλερ, με αποτέλεσμα να χάσει τον πόλεμο.
  • Τον ίδιο μήνα, το 1944, οι 200 πατριώτες της Καισαριανής που εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς, έδειξαν στην ανθρωπότητα πώς πρέπει οι «ήρωες να πολεμούν και να πεθαίνουν σαν Έλληνες».
Ψάχνοντας περισσότερο την ιστορία και μελετώντας την,βλέπεις  το ίδιο μοτίβο να ακολουθείται. 
  1. Γιατί όμως αυτή η περηφάνια για ανεξαρτησία,η διάθεση για συνεχή αγώνα ,η πίστη και η ελπίδα ακούγονται σαν λέξεις που θα έλεγε ένας ιδεαλιστής καλλιτέχνης σε στίχους του;
  2. Είναι σημάδι των καιρών και του τρόπου ζωής του μέσου ανθρώπου που άλλαξε;
  3. Πώς  φτάσαμε στην Άλωση των Άξιων μας και του Πολιτισμού μας;"Τις πταίει" η Παιδεία,η Διοίκηση,η Οικονομία ;
  4. Μπορούμε να έχουμε μια σφαιρική άποψη για αυτό το θέμα που θα μας φτάσει στην συνειδητοποίηση της αλήθειας και στην αφύπνιση για να μη βλάπτεται τελικά από όλη αυτήν την υπόθεση ο πολίτης,η χώρα,ο άνθρωπος;
Ας τα μελετήσουμε ξεχωριστά:

Παιδεία

Η αλλοίωση του χαρακτήρα της ,παρόλο που έγινε ανοικτή σε περισσότερους ανθρώπους ,και η γνώση παρέχεται χωρίς περιορισμούς στις βιβλιοθήκες μας,λίγοι ήταν αυτοί που εκμεταλλεύτηκαν αυτή τη δυνατότητα,ενώ πολλοί ήταν αυτοί που καταχράστηκαν την ελευθερία στους κόλπους του Πανεπιστημίου.
Η υποδομή της (εργαστήρια ,αίθουσες),δεν ήταν η αναγκαία και η απαραίτητη για να πραγματωθεί η διαδικασία της εκπαίδευσης και η κατάληξη τις περισσότερες φορές ήταν οι ομαδικές εργασίες , οι ομαδικές εξεταστικές ,  τα ομαδικά πτυχία.
Η  κακή οργάνωση,η απουσία αξιολόγησης ,η έλλειψη σχεδιασμού και η κακή σχέση αγορά εργασίας-πανεπιστημίου ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Μια μη ντετερμινιστική  διαδικασία που δεν ωφελούσε κανένα και έκανε κακό σε όλους,νέους, καθηγητές ,Πανεπιστήμιο.

Διοίκηση

Η εμφανής έλλειψη ηγετικών φυσιογνωμιών με όραμα,και ικανότητας επιβολής της γνώμης τους για τη σωστή εφαρμογή των σχεδίων εθνικών συμφερόντων.
Η κοντόφθαλμη και συμφεροντολογική πολιτική για αύξηση του προσωρινού κέρδους και για μείωση των συντελεστών ανάπτυξης μακροπρόθεσμα.
Η κακή διαχείριση των συμμαχιών εντός και εκτός συνόρων,η ελλειμματική κατανόηση των ιστορικών συγκυριών και η αδράνεια στην εφαρμογή κανόνων και στην προσαρμογή στις συνθήκες των καιρών.
Κακώς εννοούμενη σχέση πολίτη-πολιτικού.

Οικονομία

Οι απουσίες και οι ελλείψεις στους προαναφερθέντες τομείς κάνουν δυσχερέστερο το σχεδιασμό της,ειδικά όταν αυτός δεν είναι ανεξάρτητος από εξωγενείς παράγοντες και όταν η κατανόηση της μη γραμμικής συνάρτησης της οικονομίας είναι δύσκολη(λόγω της φύσης της), ακόμα και αν ο μηχανισμός λειτουργεί πιο ομαλά.
Ελληνικοί μηχανισμοί που δυσλειτουργούν:Φορολογικό σύστημα,δημόσιος τομέας,απουσία επιχειρηματικότητας και μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Έλλειψη προσαρμογής τεχνοκρατικών κανόνων σε μια ανθρωποκεντρική κοινωνία.
Το δημοκρατικό πολίτευμα είναι πλέον Brand Name και χρησιμοποιείται κατ' όνομα και όχι κατ' ουσία,και οι λίγοι που διοικούν και διαχειρίζονται την εξουσία δεν είναι οι άριστοι.Η δικαιοσύνη δεν είναι πάντα δίκαια και  ο νόμος δεν είναι ίδιος για όλους.Μια κρίση βαθιά πολιτική που έγινε κοινωνική,και μια κρίση βαθιά κοινωνική που έγινε οικονομική.Μια κρίση που μας αφορά όλους .Το ραντεβού με την ιστορία που είχε δοθεί εδώ και χρόνια δεν έγινε ποτέ και τίποτα δεν άλλαξε.Δυστυχώς.Εάλω η Πόλις.

Δημήτρης Κωνσταντάκος - www.theprismofreality.blogspot.com